Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT

 

 

Pierwszacy ćwiczą pisanie literek, a my- starsi koledzy- drążymy tajniki matematyki. Na dzisiejszych zajęciach wraz z Panią Justynką stawialiśmy czoła działaniom na dodawanie i odejmowanie. Na różne sposoby utrwalaliśmy wiedzę i umiejętności logicznego myślenia, przeliczania, porównywania. Towarzyszem tej liczbowej podróży były grafy, które pod różną postacią kryły w sobie działania zarówno łatwe, jak i te trudniejsze wymagające dłuższego główkowania.

Nie wiem czy wiecie, ale matematyka to nie tylko nauka, ale też sposób na dobrą zabawę! Na dowód tego zdradzimy Wam, że my też dziś daliśmy się porwać matematycznej zabawie. Pani podzieliła nas na pary, w których jednej osobie nakleiła na plecach kartkę z liczbą jedno- lub dwucyfrową (oczywiście te osoby nie widziały wcześniej jaką liczbę otrzymały). Aby odgadnąć ukrytą na plecach liczbę musiały zadawać przykładowe pytania:

  • Czy moja liczba jest jednocyfrowa?
  • Czy moja liczba jest większa od 15?
  • Czy moja liczba jest mniejsza od 28?

Zadaniem drugiej osoby z pary było odpowiadanie na pytania wyłącznie TAK lub NIE. Trzeba było nieźle się natrudzić, żeby szybko odgadnąć co to za liczba. Później rozgryzaliśmy zadania oraz łamigłówki na kartach pracy i nim się obejrzeliśmy lekcja dobiegła końca.

Bądźcie pewni, że jeszcze nieraz chwycimy matematykę za rogi!